Als werkgevers UWV mogen adviseren, welke suggesties zouden dan als eerste opgepakt moeten worden?

UWV vroeg dit aan 166 leden van het werkgeverspanel welke zij het belangrijkste vinden om de dienstverlening voor werkgevers met een zieke medewerker te verbeteren. De duidelijke Top 3.

  1. Meer overleg tussen verzekeringsartsen en bedrijfsarts als zij tot een afwijkend besluit komen over de zieke medewerker.
  2. Werkgevers blijven terugbellen als dit beloofd is.
  3. Processen duidelijker uitleggen en laten verlopen, zodat werkgevers minder vaak sancties krijgen omdat ze zich aan de regels houden.

(Bron: UWV)

Persoonlijk vind ik nummer 3 een bron van ergernis als een werkgever er alles aan gedaan heeft in die twee jaar en door een vormfout of slechts een kleinigheid niet 100% naar wens UWV het proces heeft doorlopen en dan met een zware sanctie van loon doorbetalen derde jaar gestraft wordt. Waarom pas na twee jaar een eindoordeel in het gehele proces? Dat kan best naar voren gehaald worden.

 

Cookie instellingen
Sander Toussaint Zorg & Inkomen Adviseur is volgens de wet verplicht om u te informeren over cookies. Wij vragen uw toestemming voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie over het verwerken van persoonsgegevens, kunt lezen in onze privacyverklaring en cookieverklaring.

Cookies worden gebruikt voor de volgende toepassingen:
– Het optimaliseren van de gebruikerservaring van de website.
– Het analyseren van statistieken van surfgedrag op de website, zoals Google Analytics.
– De integratie met sociale media, zoals Facebook en Twitter.